https://alhatorah.org/Commentators:Rashi_Leipzig_1/Vayikra_12?useskin=vector&action=history&feed=atom&
Commentators:Rashi Leipzig 1/Vayikra 12 - Revision history
2024-03-28T18:53:06Z
Revision history for this page on the wiki
MediaWiki 1.33.1
https://alhatorah.org/w/index.php?title=Commentators:Rashi_Leipzig_1/Vayikra_12&diff=75605&oldid=prev&useskin=vector
Hillel at 11:49, 30 August 2022
2022-08-30T11:49:44Z
<p></p>
<table class="diff diff-contentalign-left" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="en">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #222; text-align: center;">← Older version</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #222; text-align: center;">Version as of 11:49, 30 August 2022</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l22" >Line 22:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Line 22:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><b>ימי טהרה</b> – מפיק ה"י טוהר שלה.</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><b>ימי טהרה</b> – מפיק ה"י טוהר שלה.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><b>לא תגע</b><ref>דיבור המתחיל זה מופיע לפני ד"ה "בכל קדש" גם בכ"י מינכן 5, ויימר 651, וינה 24, פריס 155, פריס 156, ובדפוסים ראשונים.</ref> – אזהרה לאוכל, כולה כמו ששנויה ביבמות {בבלי יבמות ע"ה.}.</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><b>לא תגע</b><ref>דיבור המתחיל זה מופיע לפני ד"ה "בכל קדש" גם בכ"י מינכן 5, ויימר 651, וינה 24, פריס 155, פריס 156, ובדפוסים ראשונים.</ref> – אזהרה לאוכל, כולה כמו ששנויה ביבמות {בבלי יבמות ע"ה.}.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><b>בכל קדש</b> – לרבות, את התרומה, לפי שזו טבילה יום ארוך, שטבלה לסוף שבעה ואין שמשה מעריב לטהרה עד שקיעת החמה של יום ארבעים <del class="diffchange diffchange-inline">של מחר </del>הביא את כפרת טהרתה.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><b>בכל קדש</b> – לרבות, את התרומה, לפי שזו טבילה יום ארוך, שטבלה לסוף שבעה ואין שמשה מעריב לטהרה עד שקיעת החמה של יום ארבעים <ins class="diffchange diffchange-inline">שלמחר </ins>הביא את כפרת טהרתה.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>{ז} <b>והקריבו</b> – לימדך שאין מעכבה לאכול בקדשים אלא אחד מהן ואיזהו זה החטאת שנ' וכפר עליה וטהרה, מי שהוא בא לכפר בו הטהרה תלויה.</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>{ז} <b>והקריבו</b> – לימדך שאין מעכבה לאכול בקדשים אלא אחד מהן ואיזהו זה החטאת שנ' וכפר עליה וטהרה, מי שהוא בא לכפר בו הטהרה תלויה.</div></td></tr>
</table>
Hillel
https://alhatorah.org/w/index.php?title=Commentators:Rashi_Leipzig_1/Vayikra_12&diff=40248&oldid=prev&useskin=vector
Hillel: Created page with "{{manuscript chapter | commentator = Rashi | commentator-he = רש"י | manuscript = Leipzig 1 | manuscript-he = לייפציג 1 | book = Vayikra | book-he = ויקרא | cha..."
2017-06-11T00:57:54Z
<p>Created page with "{{manuscript chapter | commentator = Rashi | commentator-he = רש"י | manuscript = Leipzig 1 | manuscript-he = לייפציג 1 | book = Vayikra | book-he = ויקרא | cha..."</p>
<p><b>New page</b></p><div>{{manuscript chapter<br />
| commentator = Rashi<br />
| commentator-he = רש"י<br />
| manuscript = Leipzig 1<br />
| manuscript-he = לייפציג 1<br />
| book = Vayikra<br />
| book-he = ויקרא<br />
| chapter = 12<br />
| chapter-he = י"ב<br />
| prev = 11<br />
| next = 13<br />
| text = <br />
<br />
{{צילום לייפציג|195}}{ב} <b>תזריע</b> – א"ר שמלאי כשם שיצירתו אחר כל בהמה [ו]חיה במעשה בראשי' כך תורתו נתפרשה אחר תורת בהמה חיה ועוף.<br />
<b>כי תזריע</b> – לרבות שאפילו ילדתו מחוי שנמחה ונעשה כאין<ref>הגרסה "כאין" מופיע גם בכ"י מינכן 5, פריס 156. בכ"י ויימר 651, וינה 24, פריס 155, מופיע "כעין" עם ע'. בכ"י פריס 157, פריס 158, פריס 159, מופיע "כמין" עם מ'.</ref> זרע אמו טמאה לידה.<br />
<b>כימי נדת דותה תטמ'</b> – כסדר כל טומאה האמורה בנדה מטמאה בטומאת לידה ואפילו נפתח הקבר בלא דם.<br />
<b>דותה</b> – לשון דבר הזב מגופה, ל"א<ref>כך מופיע גם בכ"י מינכן 5, ויימר 651, וינה 24, פריס 155. בכ"י פריס 156 הושמטו המלים "לשון אחר".</ref> לשון מדוה וחולי שאין אשה רואה דם שלא תחלה וראשה<ref>הגרסה "וראשה" עם ו' גם בכת"י ויימר 651, פריס 157, פריס 158. לפי זה ניקוד המלה שלפניה הוא "תֶחֶלֶה". לפי כ"י וינה 24, פריס 155, פריס 159, הגורסים "ראשה" בלי ו', אפשר שניקוד המלה שלפניה הוא "תְחִלָה". בכ"י מינכן 5, הו' נמחק. בפריס 156 הו' נוסף בין השיטין.</ref> ואיבריה כבידין עליה.<br />
<br />
{ד} <b>תשב</b> – אין לשון ישיבה אלא לשון עכבה, כמו ותשבו בקדש {דברים א':מ"ו}, יושב באלוני ממרא {בראשית י"ג:י"ח}.<br />
<b>בדמי טהרה</b> – אע"פ שרואה טהורה.<br />
<b>דמי טָהֳרָה</b> – לא מפיק ה"י, והוא שם דבר כמו טוהר.<br />
<b>ימי טהרה</b> – מפיק ה"י טוהר שלה.<br />
<b>לא תגע</b><ref>דיבור המתחיל זה מופיע לפני ד"ה "בכל קדש" גם בכ"י מינכן 5, ויימר 651, וינה 24, פריס 155, פריס 156, ובדפוסים ראשונים.</ref> – אזהרה לאוכל, כולה כמו ששנויה ביבמות {בבלי יבמות ע"ה.}.<br />
<b>בכל קדש</b> – לרבות, את התרומה, לפי שזו טבילה יום ארוך, שטבלה לסוף שבעה ואין שמשה מעריב לטהרה עד שקיעת החמה של יום ארבעים של מחר הביא את כפרת טהרתה.<br />
<br />
{ז} <b>והקריבו</b> – לימדך שאין מעכבה לאכול בקדשים אלא אחד מהן ואיזהו זה החטאת שנ' וכפר עליה וטהרה, מי שהוא בא לכפר בו הטהרה תלויה.<br />
<b>וטהרה</b> – מכלל שעד כאן היא קרויה טמאה.<br />
<br />
{ח} <b>אחד לעלה ואחד לחטא'</b> – לא הקדימה הכת' אלא למקראה, אבל הקרבת החטאת קודם לעולה, כך שנינו בזבחי' בפ' כל התריד<ref>צ"ל: התדיר.</ref> {בבלי זבחים צ'.}.<br />
<br />
<br />
}}<br />
<br />
<br />
<!--<br />
כת"י מינכן 5, ברלין 1221, ויימר 651, פריס 154, פריס 155, ברלין 1222, ברלין 121, פריס 156, פריס 157, פרנקפורט 19, פריס 49, וינה 24, פריס 159, ירושלים 2009, פרנקפורט 152, פריס 158, ירושלים 228<br />
--></div>
Hillel