הפטרת עקב המנהג הנפוץ ההפטרה – "וַתֹּאמֶר צִיּוֹן" (ישעיהו מ״ט:י״ד – ישעיהו נ״א:ג׳) נמצאת בכמה קטעי גניזה1 ובכל החומשים בכתב יד ובדפוס. סיבת בחירת ההפטרה – ההפטרה היא ההפטרה שנייה של "שבעא דנחמתא"2 מקורה בפסיקתא דרב כהנא י״ז ואין לה קשר לפרשת השבוע. וריאציות של המנהג הנפוץ כמה חומשי אשכנז בכתב יד3 – בסוף ההפטרה מוסיפים ישעיהו מ״ב:כ״א.4 מנהג פרס - בוכרה5,מהדורת הרב קאפח לרמב"ם משנה תורה סדר תפילות ז'6 – ההפטרה מסתיימת בישעיהו מ״ט:כ״ו. פיוט ר' יוסף אבן אביתור7 – ההפטרה מתחילה בישעיהו מ״ט:י״ג מסתיימת בישעיהו מ״ט:כ״ג חומש אשכנזי אחד בכתב יד8 – ההפטרה מסתיימת בישעיהו נ׳:ח׳. קטע אחד בגניזה9 – ההפטרה מסתיימת בישעיהו נ׳:ט׳. מנהג טריפולי,10 קטעי גניזה11, כמה חומשי וספרי הפטרה אשכנז12 וספרד13 ולא ידוע14 בכתב יד ובדפוס15 – ישעיהו נ׳:י׳. מנהג ארץ ישראל הקדמון לשבת ותאמר ציון16 – ההפטרה מסתיימת בישעיהו מ״ט:כ״א מנהגים אחרים רמב"ם משנה תורה סדר תפילות ז׳,17 קטעים בגניזה18 – (ירמיהו ב׳:א׳-ב׳) – (ירמיהו ד׳:ב׳)19. סיבת בחירת ההפטרה – כנראה בגלל שירמיהו ג׳:ג׳ דומה לדברים י״א:י״ז. וריאציה ידועה של ההפטרה קטע בגניזה20 – קוראים עד ירמיהו ב׳:י״א ומדלגים וקוראים ירמיהו ד׳:א׳-ב׳