הפטרת שביעי של פסח המנהג הנפוץ ההפטרה – "וַיְדַבֵּר דָּוִד" (שמואל ב כ״ב:א׳ – שמואל ב כ״ב:נ״א) מקור ההפטרה מבבלי מגילה ל״א. סיבת בחירת ההפטרה – "לפי שביום ז׳ של פסח אמרו שירה על הים" (רש״י מגילה ל״א.) וריאציות אחרות של המנהג הנפוץ כתב יד לונדון של מחזור ויטרי',1 כמה חומשי אשכנז-צרפת בכתב יד2 – ההפטרה מתחילה בשמואל ב כ״א:כ׳ ספר האשכול בשם ר' שמואל הנגיד3, מנהג בוכארה4 – ההפטרה מתחילה בשמואל ב כ״א:ט״ו ומסתיימת בשמואל ב כ״ג:ח׳ אורחות חיים, – קוראים עד שמואל ב כ״ב:מ״ט ומדלגים וקוראים שמואל ב כ״ב:נ״א כמה חומשי אשכנז בכתב יד5 – קוראים רק עד שמואל ב כ״ב:ל״ד ומדלגים וקוראים שמואל ב כ״ב:נ׳-נ״א חומש6 ומחזור7 פרבונסלים בכת יד – קוראים עד שמואל ב כ״ב:ל״ד ומדלגים ומוסיפים שמואל ב כ״ב:מ״ט-נ״א כמה חומשי אשכנז בכתב יד8 – קוראים רק עד שמואל ב כ״ב:י״ט ומדלגים וקוראים שמואל ב כ״ב:נ׳-נ״א כמה חומשי אשכנז בכתב יד9– קוראים רק עד שמואל ב כ״ב:כ״א ומדלגים וקוראים שמואל ב כ״ב:מ״ז-נ״א כמה חומשי אשכנז בכתב יד10 – קוראים רק עד שמואל ב כ״ב:ל״ב ומדלגים וקוראים שמואל ב כ״ב:נ׳-נ״א חומש אשכנזי אחד11 וספר הפטרה אשכנזי אחד בכתב יד12– קוראים רק עד שמואל ב כ״ב:ל״ד ומדלגים וקוראים משמואל ב כ״ב:מ״ט עד שמואל ב כ״ב:נ״א חומש אשכנזי אחד בכתב יד13 – קוראים רק עד שמואל ב כ״ב:ל״ז ומדלגים וקוראים שמואל ב כ״ב:נ׳-נ״א חומש אשכנזי אחד בכתב יד14 – קוראים רק עד שמואל ב כ״ב:י״ד ןמדלגים וקוראים שמואל ב כ״ב:נ׳-נ״א חומש אשכנזי אחד בכתב יד15 – קוראים רק עד שמואל ב כ״ב:ל״ז ומדלגים וקוראים שמואל בכ״ב:מ״ז-נ״א חומש צרפתי אחד בכתב יד16 – קוראים רק עד שמואל ב כ״ב:כ״ד ומדלגים וקוראים משמואל ב כ״ב:מ״ח עד שמואל ב כ״ב:נ״א. מחזור צרפתי אחד בכתב יד17 – קוראים רק עד שמואל ב כ״ב:י״ז ומדלגים וקוראים שמואל ב כ״ב:נ׳-נ״א מנהגים אחרים המנהג העיקרי בארץ ישראל הקדום18 – "וַתָּשַׁר דְּבוֹרָה" (שופטים ה׳:א׳ – שופטים ה׳:ל״א) קטע גניזה מארץ ישראל הקדום19 – "מַשָּׂא מִצְרָיִם" (ישעיהו י״ט:א׳ – ישעיהו י״ט:ז׳) וריאציה אחרת של מנהג זה קטע גניזה מארץ ישראל הקדום20 – ההפטרה מסתיימת בישעיהו י״ט:כ״ה