הפטרת שבת חול המועד סוכות
המנהג הנפוץ
- ההפטרה – " בְּיוֹם בּוֹא גוֹג" (יחזקאל ל״ח:י״ח-כ״ג – יחזקאל ל״ט:א׳-ט״ז) מקור ההפטרה היא בבבלי מגילה ל״א.
- סיבת בחירת ההפטרה – "היא המלחמה האמורה בזכריה בהנה יום בא לה׳." (שמסתיימת בעליית הנותר מן הגוים לחוג את חג הסוכות) רש״י מגילה ל״א.
- וריאציות אחרות של המנהג הנפוץ
- מחזור נירנברג,1 כמה חומשי אשכנז בכתב יד2– ההפטרה מסתיימת ביחזקאל ל״ט:י׳
- חומש אשכנזי אחד בכתב יד3– ההפטרה מסתיימת ביחזקאל ל״ט:ז׳
- קטע גניזה אפשרי,4 כמה חומשי אשכנז בכתב יד5 – ההפטרה מסתיימת ביחזקאל ל״ט:י
- רב סעדיה גאון,6 מנהג תימן, סדר חיבור ברכות,7 ומקצת קהלות איטליה8 קטע בגניזה9– יחזקאל ל״ח
מנהגים אחרים
- מנהג ארץ ישראל הקדום בקטע אחד בגניזה10 – "הָבִיאוּ אֶת כׇּל הַמַּעֲשֵׂר אֶל בֵּית הָאוֹצָר" (מלאכי ג׳:י׳-י״ב)
- סיבת בחירת ההפטרה – מענין קריאת התורה – נהגו לקרוא "עַשֵּׂר תְּעַשֵּׂר11 (דברים י״ד:כ״ב)
- וריאציה אחרת של מנהג זה
- קטע אחר בגניזה12 – קוראים עד מלאכי ג׳:י״ז ומדלגים ומוסיפים מלאכי ג׳:כ״ג
- פיוט אחד מר' יוסף אבן אביתור13 –ההפטרה מתחילה מלאכי א׳:א׳ ומסתיימת במלאכי ג׳:כ״ג