המנהג הנפוץ ההפטרה – "בְּקַבְּצִי אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל" (יחזקאל כ״ח:כ״ה-כ״ו – יחזקאל כ״ט ) נמצא בקטע אחד בגניזה, כ"י גינזבורג-מוסקבא של המחזור ויטרי ,1 עץ חיים של ר' יעקב חזן מלונדון,2 כמה חומשי אשכנז בכתב יד,3 והרוב הגדול של חומשים בדפוס. סיבת בחירת ההפטרה – נבואה על ענישת פרעה ומצרים, שהוא כעין ענין הפרשה4 וריאציות אחרות של מנהג הנפוץ מנהגי איטליה ותימן רמב"ם משנה תורה סדר תפילות ז׳ , סדר חיבור ברכות,5 יוצרות ר' שמואל השלישי,6 קטעי גניזה7 – ההפטרה מתחילה ביחזקאל כ״ח:כ״ד . ספר השולחן,8 אבודרהם , רוב חומשי אשכנז9 וספרד10 בכתב יד, כמה חומשים בדפוס11 – קוראים עד יחזקאל כ״ט:ט״ז ומדלגים ומוסיפים יחזקאל כ״ט:כ״א מספר ניכר חומשי אשכנז בכתב יד,12 מנהג פוזנא13 – ההפטרה מתחילה מיחזקאל כ״ט:א׳ כמה חומשי אשכנז,14 וספרד בכתב יד15 – ההפטרה מסתיימת ביחזקאל כ״ט:ט״ז מנהג וורמיזא,16 מספר ניכר של חומשי אשכנז בכתב יד17 – ההפטרה מתחילה ביחזקאל כ״ט:א׳ ומסתיימת ביחזקאל כ״ט:ט״ז חומש אשכנזי אחד בכתב יד18 – ההפטרה מתחילה ביחזקאל כ״ט:א׳ וקוראים עד יחזקאל כ״ט:ט״ז ומדלגים ומוסיפים יחזקאל ל״ח:כ״ג חומש ספרדי אחד19 וספר הפטרו בוכארי אחד20 בכתב יד – ההפטרה מתחילה ביחזקאל כ״ח:כ״ד , קוראים עד יחזקאל כ״ט:ט״ז ומדלגים ומוסיפים יחזקאל כ״ט:כ״א . חומש בוכארי אחד בכתב יד21 – ההפטרה מתחילה יחזקאל כ״ח:כ״ד . קוראים עד יחזקאל כ״ט:י״ב ומדלגים ומוסיפים יחזקאל כ״ט:כ״א . פיוט ר יוסף אבן אביתור22 – ההפטרה מסתיימת ביחזקאל כ״ט:ז׳ קטעי אחד גניזה23 – ההפטרה מתחילה ביחזקאל כ״ח:י״ג , קוראים עד יחזקאל כ״ט:ט״ז ומדלגים ומוסיפים יחזקאל כ״ט:כ״א מנהג אחר 4 כמובן שההפטרה בתייחסת לתקפוה אחרת בעתיד. 7 JTS Lutzki 246.23 ,Cambridge T-S AS.19.241, B20.4 מעבר לכך יש עמה קטעים עם התחלה מיחזקאל כ״ח:כ״ד בלי סוף מצוין: Cambridge T-S 14.56,B14.62f B20.8 קטעי עם סוף ביחזקאל כ״ט:כ״א : Cambridge T-S b14.101 קטע עם סוף ביחזקאל כ״ט:כ״א בדילוג: Cambridge T-S B20.113 ראה י. מירסקי "פנקס בית כנסת הישן דק"ק פוזנא" מתוך "ברכה למנחם " עמ' 26116 מנהגות וורמייזא (קירכהיים) עמ' רצ"ו. 22 "יוצרות אבן אלשנטאס" עמ' 192-193.