המנהג הנפוץ ההפטרה - "וְאִשָּׁה אַחַת מִנְּשֵׁי בְנֵי הַנְּבִיאִים" מנהג אשכנז היום, מנהגי איטליה תימן אלג'ירס,1 ובוכארה2 . אבודרהם,3 רמב"ם משנה תורה סדר תפילות ז׳ , חלק מן החומשים האשכנזים ורוב חומשים הספרדים בכתב יד, ורוב קטעי גניזה4 , יוצרות ר' שלמה סוליצאן אלסנג'ארי' זולת ר' יוסף אביתור5 – מלכים ב ד׳:א׳-ל״ז מנהג ספרד היום, מנהג פוזנא,6 פרנקפורט,7 מגנצא,8 מחזור ויטרי , עץ חיים , ורוב החומשים האשכנזים וכמה חומשי ספרד9 בכתב יד – מלכים ב ד׳:א׳-כ״ג סיבת בחירת ההפטרה – "לַמּוֹעֵד הַזֶּה כָּעֵת חַיָּה אַתְּ חֹבֶקֶת בֵּן" ") וַתַּהַר הָאִשָּׁה וַתֵּלֶד בֵּן לַמּוֹעֵד הַזֶּה כָּעֵת חַיָּה" (מלכים ב ד׳:ט״ז-י״ז ) מענין הפרשה "לַמּוֹעֵד אָשׁוּב אֵלֶיךָ כָּעֵת חַיָּה" (בראשית י״ח:י״ד ) ו"וַתַּהַר וַתֵּלֶד שָׂרָה לְאַבְרָהָם בֵּן לִזְקֻנָיו לַמּוֹעֵד" (בראשית כ״א:ב׳ ). ויריאציות של המנהג הנפוץ מנהגים אחרים 1 ראה א. גיג', זה השלחן ס' ק"ב ה"א2 ראה יהודות בוכארה גדוליה ומנהגיה עמ' 5424 ,JTS Lutzki 246,4 246.23 Cambridge T-S B14.92, B14.124 B16.21, B20.45 ראה יהלום, י. וקצומטה נ. "אבן אלשנטאש" עמ' 115-118.8 ראה מנהגי ההפטרות לפי ק"ק מגנצא, מתוך סידור שפת אמת, מהדורה נ"א שה\נת תרכ"ב עמ' 12.13 היא גם ההפטרה לסדרת "וירא אליו" למחזור התלת שנתית עיין ברשימת עופר .14 כך שמעתי מפרופ' יוסף עופר.