Difference between revisions of "Kayin and Hevel in Art/0/he"
Miriam.Havin (talk | contribs) m |
Miriam.Havin (talk | contribs) m |
||
Line 5: | Line 5: | ||
<div class="overview"> | <div class="overview"> | ||
<h2>סקירה</h2> | <h2>סקירה</h2> | ||
− | <p>סיפור קין והבל, הרצח הראשון בהיסטוריה, עורר את סקרנותם של אמנים לאורך כל הדורות.<fn>לסקירה וניתוח מעמיק של האומנות בנושא זה, ראו מאמרם של י. מילגרום וי. דומן, <a href="http://www.tali-virtualmidrash.org.il/SearchResultsEng.aspx?ts=5">"Having Left the Garden: Cain and Abel</a>.</fn> שלושת היצירות המוצגות כאן, המיניאטורה מתנ"ך אלבה (1430 לספירה),<fn>כתב היד מאיר העיניים הזה, בן 513 העמודים, הינו אחד מהתרגומים המוקדמים ביותר של התנ"ך לקסטיליאנית. הוא הוזמן על ידי איש הכנסייה הבולט דון לואיס דה גוזמן אך נכתב על ידי החוקר היהודי ר' משה ארגל. גוזמן ביקש מר' ארגל לתרגם ולפרש את הטקסט המקראי, כנראה מתוך ניסיון לגשר בין שתי הקהילות. במקור, ר' ארגל חשש לעשות זאת מתוך פחד כי פרשנותו היהודית תיענה בעוינות (ובכך הוא יימצא בסכנה), אך לבסוף הוא נענה לבקשה. הטקסט והפירוש שכתב לוו ב334 מיניאטורות, כולן עבודת ידם של אמנים נוצרים. לפחות בחלק מן המקרים, נראה כי האמנים קיבלו הוראות מר' ארגל, מאחר ונדמה כי היצירות מושפעות מהפירושים הרבניים. לקריאה נוספת בדבר כתב היד, ראו <a href="http://www.facsimile-editions.com/en/ab/">כאן</a>.</fn> לוח השנהב מקתדרלת סלרנו (1084 לספירה),<fn>לוח זה הינו חלק מסדרה בת יותר מחמישים לוחות שנהב שנעשו בשביל הקתדרלה על ידי אמן לא ידוע. לוחות אלו נמצאות כיום במוזיאון הלובר שבפריז.</fn> ותחריט העץ של יוליוס שנור פון קרולספלד (1860 לספירה),<fn>שנור (1872-1794) היה צייר גרמני מתנועת נצרת. התחריט היה אחד מתוך מעל מאתיים תחריטי עץ שהוא הכין בשביל התנ"ך המאויר, Die Bibel in Bildern.</fn> מציגות חלקים שונים מהסיפור, | + | <p>סיפור קין והבל, סיפורו של הרצח הראשון בהיסטוריה, עורר את סקרנותם של אמנים לאורך כל הדורות.<fn>לסקירה וניתוח מעמיק של האומנות בנושא זה, ראו מאמרם של י. מילגרום וי. דומן, <a href="http://www.tali-virtualmidrash.org.il/SearchResultsEng.aspx?ts=5">"Having Left the Garden: Cain and Abel</a>.</fn> שלושת היצירות המוצגות כאן, המיניאטורה מתנ"ך אלבה (1430 לספירה),<fn>כתב היד מאיר העיניים הזה, בן 513 העמודים, הינו אחד מהתרגומים המוקדמים ביותר של התנ"ך לקסטיליאנית. הוא הוזמן על ידי איש הכנסייה הבולט דון לואיס דה גוזמן אך נכתב על ידי החוקר היהודי ר' משה ארגל. גוזמן ביקש מר' ארגל לתרגם ולפרש את הטקסט המקראי, כנראה מתוך ניסיון לגשר בין שתי הקהילות. במקור, ר' ארגל חשש לעשות זאת מתוך פחד כי פרשנותו היהודית תיענה בעוינות (ובכך הוא יימצא בסכנה), אך לבסוף הוא נענה לבקשה. הטקסט והפירוש שכתב לוו ב334 מיניאטורות, כולן עבודת ידם של אמנים נוצרים. לפחות בחלק מן המקרים, נראה כי האמנים קיבלו הוראות מר' ארגל, מאחר ונדמה כי היצירות מושפעות מהפירושים הרבניים. לקריאה נוספת בדבר כתב היד, ראו <a href="http://www.facsimile-editions.com/en/ab/">כאן</a>.</fn> לוח השנהב מקתדרלת סלרנו (1084 לספירה),<fn>לוח זה הינו חלק מסדרה בת יותר מחמישים לוחות שנהב שנעשו בשביל הקתדרלה על ידי אמן לא ידוע. לוחות אלו נמצאות כיום במוזיאון הלובר שבפריז.</fn> ותחריט העץ של יוליוס שנור פון קרולספלד (1860 לספירה),<fn>שנור (1872-1794) היה צייר גרמני מתנועת נצרת. התחריט היה אחד מתוך מעל מאתיים תחריטי עץ שהוא הכין בשביל התנ"ך המאויר, Die Bibel in Bildern.</fn> מציגות חלקים שונים מהסיפור, ממנחותיהם של קין ושל הבל, ועד לגירושו של קין. האמנים מציגים תפיסות שונות של האחים, של מנחותיהם, ושל הרצח עצמו, ומציעים פרשנויות שונות לעמימויות ולפערים בסיפור המקורי.</p></div> |
<category>ציורים מנוגדים | <category>ציורים מנוגדים | ||
<subcategory>תנ"ך אלבה | <subcategory>תנ"ך אלבה | ||
− | <p>המיניאטורה מחולקת לשלושה סצנות, כשהחצי העליון מתאר את | + | <p>המיניאטורה מחולקת לשלושה סצנות, כשהחצי העליון מתאר את מנחותיהם של האחים, והחצי התחתון מתאר את הרצח ואת נזיפתו של ה' בקין. בסצנה הראשונה, ה' פונה לעבר הבל על מנת לקבל את שני הכבשים אותם הוא מקריב, בעודו מתעלם מהצמחים אותם מקריב קין. לאחר מכן, קין רוצח את אחיו באכזריות על ידי כך שהוא נשכב מעליו ונושך אותו בצוואר. דמו של הבל נספג באדמה שתחתיו. בצדו הימני של הציור, ה' מעניש את קין, ומצביע שמאלה כסמל לגירושו.</p> |
</subcategory> | </subcategory> | ||
<subcategory>קתדרלת סלרנו | <subcategory>קתדרלת סלרנו | ||
− | <p>אמן לוח השנהב אף הוא מחלק את יצירתו לשלושה סצנות נפרדות, המסודרות בשורה משמאל לימין. בסצנה הראשונה, קין והבל צעירים מתוארים בתנוחות מקבילות, מרימים את | + | <p>אמן לוח השנהב אף הוא מחלק את יצירתו לשלושה סצנות נפרדות, המסודרות בשורה משמאל לימין. בסצנה הראשונה, קין והבל צעירים מתוארים בתנוחות מקבילות, מרימים את מנחותיהם אל הרקיע. יד ה' נשלחת לעבר כבשתו של הבל, בעוד צרור תבואה של קין נדחה. בסצנה הבאה, קין דורך על הבל וחונק אותו. בסצנה האחרונה, ה' פונה לקין בכעס, וקין מתכווץ מפחד.</p> |
</subcategory> | </subcategory> | ||
<subcategory>שנור | <subcategory>שנור | ||
− | <p>בניגוד ליצירות האחרות, תחריטו של שנור מתמקד רק ברגע | + | <p>בניגוד ליצירות האחרות, תחריטו של שנור מתמקד רק ברגע העלאת המנחות. בחזית השמאלית, הבל כורע ברך בפני מזבחו, ונראה כצדיק טהור. כפות ידיו צמודות זו לזו, והוא מביט מעלה אל עבר ה', בעוד מנחתו נלקחת בעמוד עשן. מימין, ברקע התחריט, מוצגים קין ומנחתו. כמו הבל, גם קין כורע ברך, אך הוא עושה זאת בכעס ולא באדיקות. הוא אינו מביט מעלה, אלא אל עבר הבל אחיו, כשעל פניו מבט כועס. כפות ידיו מאוגרפות בעוד סלסלת פירותיו נותרת על יד המזבח, ועמוד העשן שוקע בצידה.</p> |
</subcategory> | </subcategory> | ||
</category> | </category> | ||
Line 20: | Line 20: | ||
<p>בחירותיהם של האמנים מעידות על עמימות מסויימת בטקסט המקראי, ומהוות דרכים שונות לפרש את הפסוקים:</p> | <p>בחירותיהם של האמנים מעידות על עמימות מסויימת בטקסט המקראי, ומהוות דרכים שונות לפרש את הפסוקים:</p> | ||
<subcategory>הרצח | <subcategory>הרצח | ||
− | <p> | + | <p>תנ"ך אלבה מציג את קין נושך את אחיו למוות,<fn><multilink>סביר כי תיאור ייחודי זה מבוסס על פרשנות המובאת ב<a href="ZoharBereshit54b" data-aht="source">זוהר</a><a href="ZoharBereshit54b" data-aht="source">פרשת בראשית (נ״ד:)</a><a href="Zohar" data-aht="parshan">אודות הזוהר</a></multilink> .</fn> בעוד בלוח השנהב הוא נראה כחונק את הבל. כיצד הבל נרצח? ספר בראשית מותיר את השיטה ואת כלי הרצח לדמיונם של הקוראים. אף על פי כן, פרשנים ואמנים הציעו כלי רצח שונים מאבנים ומקלות ועד לחרבות.<fn>ראו <multilink><a href="RYBSBereshit4-8" data-aht="source">ר׳ יוסף בכור שור</a> <a href="RYBSBereshit4-8" data-aht="source">בראשית ד׳:ח׳</a><a href="R. Yosef Bekhor Shor" data-aht="parshan">אודות ר' יוסף בכור שור</a></multilink>המציע כי קין השתמש בחרב. השוו ל<multilink><a href="IbnEzraBereshit4-8" data-aht="source">אבן עזרא</a> <a href="IbnEzraBereshit4-8" data-aht="source">בראשית פירוש ראשון ד׳:ח׳</a><a href="R. Avraham ibn Ezra" data-aht="parshan">אודות ר' אברהם אבן עזרא</a></multilink>המצטט את אלו השואלים כיצד קין יכל להרוג לפני המצאת החרב. אבן עזרא לועג לאלו בציון העובדה כי ישנן שיטות אחרות רבות לרצוח.</fn> התשובה לשאלת כלי הרצח יכולה להתברר כרלוונטית לשאלה: האם קין התכוון להרוג את הבל, או רק לפצוע אותו?<fn><multilink><a href="RadakBereshit4-12" data-aht="source">רד״ק</a><a href="RadakBereshit4-12" data-aht="source">בראשית ד׳:י״ב</a><a href="R. David Kimchi (Radak)" data-aht="parshan">אודות ר' דוד קמחי</a></multilink> מעלה את האפשרות כי ה' העניש את קין בגלות, העונש הסטנדרטי לרצח בשוגג, מאחר וקין עוד לא ראה אדם מת ולא ידע איזה נזקים יכולה זריקת אבן לעשות לאדם. השוו ל<multilink><a href="BavliSanhedrin37b" data-aht="source">בבלי סנהדרין</a><a href="BavliSanhedrin37b" data-aht="source">סנהדרין ל״ז:</a><a href="Bavli" data-aht="parshan">About the Bavli</a></multilink>, שם מוצע כי קין היכה את הבל בכל חלק מגופו, מאחר ולא היה בטוח מה יוביל בוודאות למותו.</fn> ראו <a href="Kayin – Intentional or Unintentional Murderer" data-aht="page">קין – רוצח במזיד או בשוגג?</a></p> |
</subcategory> | </subcategory> | ||
− | <subcategory> | + | <subcategory>דחיית המנחה |
<p>In the Alba Bible, there is a clear difference in quality between the sacrifices of the two brothers. While Hevel offers two lambs, Kayin presents a somewhat shabby-looking pile of wheat and a smattering of what looks like dried leaves, or perhaps, the outer shells of grain.<fn>Cf. <multilink><a href="PirkeiDRE21" data-aht="source">פרקי דרבי אליעזר</a><a href="PirkeiDRE21" data-aht="source">כ״א</a><a href="Pirkei DeRabbi Eliezer" data-aht="parshan">אודות פרקי דרבי אליעזר</a></multilink> which proposes that he brought leftover roasted flax seeds. </fn> In the Salerno ivory and Schnorr's engraving, on the other hand, the offerings appear much more balanced.<fn>Schnorr's Kayin offers a handsome basket of assorted fruit and vegetables, the farmer's equivalent of Hevel's sheep. In the ivory panel, both brothers give an equally small token from their occupations.</fn> The different portrayals relate to the question of why Kayin's sacrifice was rejected while Hevel's was accepted. Was the former of lower quality,<fn>See <multilink><a href="TanchumaBereshit9" data-aht="source">תנחומא</a><a href="TanchumaBereshit9" data-aht="source">בראשית ט׳</a><a href="Tanchuma" data-aht="parshan">אודות התנחומא</a></multilink>, <multilink><a href="PirkeiDRE21" data-aht="source">פרקי דרבי אליעזר</a><a href="PirkeiDRE21" data-aht="source">כ״א</a><a href="Pirkei DeRabbi Eliezer" data-aht="parshan">אודות פרקי דרבי אליעזר</a></multilink> and many others. As <multilink><a href="IbnEzraBereshit4-3" data-aht="source">אבן עזרא</a><a href="IbnEzraBereshit4-3" data-aht="source">בראשית פירוש ראשון ד׳:ג׳</a><a href="R. Avraham ibn Ezra" data-aht="parshan">אודות ר' אברהם אבן עזרא</a></multilink> points out, this explanation stems from an asymmetry in the description of the two sacrifices. The text says that Hevel brought from the "choicest" of his flock ("מִבְּכֹרוֹת צֹאנוֹ וּמֵחֶלְבֵהֶן"), while no similar adjective can be found in the description of Kayin's offering, implying that, perhaps, he did not bring from the best he had to offer.</fn> or was the rejection related instead to other deeds or attributes of the brothers?<fn>Schnorr's portrayal of a particularly pious-looking Hevel might be his explanation of God's choice. See also <multilink><a href="HaketavBereshit4-4" data-aht="source">הכתב והקבלה</a><a href="HaketavBereshit4-4" data-aht="source">בראשית ד׳:ד׳</a><a href="R. Yaakov Mecklenburg (HaKetav VeHaKabbalah)" data-aht="parshan">אודות ר' יעקב מקלנבורג</a></multilink> who learns from the fact that the text states "וַיִּשַׁע ה' אֶל הֶבֶל וְאֶל מִנְחָתוֹ", rather than simply "וַיִּשַׁע ה' אֶל מִנְחָת הֶבֶל", that Hashem was looking at both the person himself and the sacrifice.</fn> See <a href="Kayin's Sacrifice Rejected" data-aht="page">Kayin's Sacrifice Rejected</a>.</p> | <p>In the Alba Bible, there is a clear difference in quality between the sacrifices of the two brothers. While Hevel offers two lambs, Kayin presents a somewhat shabby-looking pile of wheat and a smattering of what looks like dried leaves, or perhaps, the outer shells of grain.<fn>Cf. <multilink><a href="PirkeiDRE21" data-aht="source">פרקי דרבי אליעזר</a><a href="PirkeiDRE21" data-aht="source">כ״א</a><a href="Pirkei DeRabbi Eliezer" data-aht="parshan">אודות פרקי דרבי אליעזר</a></multilink> which proposes that he brought leftover roasted flax seeds. </fn> In the Salerno ivory and Schnorr's engraving, on the other hand, the offerings appear much more balanced.<fn>Schnorr's Kayin offers a handsome basket of assorted fruit and vegetables, the farmer's equivalent of Hevel's sheep. In the ivory panel, both brothers give an equally small token from their occupations.</fn> The different portrayals relate to the question of why Kayin's sacrifice was rejected while Hevel's was accepted. Was the former of lower quality,<fn>See <multilink><a href="TanchumaBereshit9" data-aht="source">תנחומא</a><a href="TanchumaBereshit9" data-aht="source">בראשית ט׳</a><a href="Tanchuma" data-aht="parshan">אודות התנחומא</a></multilink>, <multilink><a href="PirkeiDRE21" data-aht="source">פרקי דרבי אליעזר</a><a href="PirkeiDRE21" data-aht="source">כ״א</a><a href="Pirkei DeRabbi Eliezer" data-aht="parshan">אודות פרקי דרבי אליעזר</a></multilink> and many others. As <multilink><a href="IbnEzraBereshit4-3" data-aht="source">אבן עזרא</a><a href="IbnEzraBereshit4-3" data-aht="source">בראשית פירוש ראשון ד׳:ג׳</a><a href="R. Avraham ibn Ezra" data-aht="parshan">אודות ר' אברהם אבן עזרא</a></multilink> points out, this explanation stems from an asymmetry in the description of the two sacrifices. The text says that Hevel brought from the "choicest" of his flock ("מִבְּכֹרוֹת צֹאנוֹ וּמֵחֶלְבֵהֶן"), while no similar adjective can be found in the description of Kayin's offering, implying that, perhaps, he did not bring from the best he had to offer.</fn> or was the rejection related instead to other deeds or attributes of the brothers?<fn>Schnorr's portrayal of a particularly pious-looking Hevel might be his explanation of God's choice. See also <multilink><a href="HaketavBereshit4-4" data-aht="source">הכתב והקבלה</a><a href="HaketavBereshit4-4" data-aht="source">בראשית ד׳:ד׳</a><a href="R. Yaakov Mecklenburg (HaKetav VeHaKabbalah)" data-aht="parshan">אודות ר' יעקב מקלנבורג</a></multilink> who learns from the fact that the text states "וַיִּשַׁע ה' אֶל הֶבֶל וְאֶל מִנְחָתוֹ", rather than simply "וַיִּשַׁע ה' אֶל מִנְחָת הֶבֶל", that Hashem was looking at both the person himself and the sacrifice.</fn> See <a href="Kayin's Sacrifice Rejected" data-aht="page">Kayin's Sacrifice Rejected</a>.</p> | ||
+ | <p>בתנ"ך אלבה, ישנו הבדל ברור באיכות בין מנחותיהם של האחים. בעוד הבל מקריב שני כבשים, קין מציע ערימת חיטים עלובה למראה ומה שנראה כמו כמה עלים יבשים, או קליפה חיצונית של דגן כלשהו.<fn>השוו <multilink><a href="PirkeiDRE21" data-aht="source">פרקי דרבי אליעזר</a><a href="PirkeiDRE21" data-aht="source">כ״א</a><a href="Pirkei DeRabbi Eliezer" data-aht="parshan">אודות פרקי דרבי אליעזר</a></multilink> המציע כי קין הביא שאריות של זרעי פשתן קלויים.</fn> לעומת זאת, בלוח השנהב ובתחריטו של שנור, המנחות נראות שוות הרבה יותר. ההבדל בין ההצגות השונות מעלה את השאלה, מדוע מנחתו של קין נדחתה בעוד זו של הבל התקבלה? האם מנחתו של קין הייתה איכותית פחות, או שמא הדחייה קשורה למעשים אחרים או תכונות אופי אחרות של האחים? ראו <a href="Kayin's Sacrifice Rejected" data-aht="page">דחיית מנחתו של קין</a>.</p> | ||
</subcategory> | </subcategory> | ||
<subcategory>How Did They Know? | <subcategory>How Did They Know? |
Version as of 06:57, 9 July 2019
קין והבל באמנות
סקירה
סיפור קין והבל, סיפורו של הרצח הראשון בהיסטוריה, עורר את סקרנותם של אמנים לאורך כל הדורות.1 שלושת היצירות המוצגות כאן, המיניאטורה מתנ"ך אלבה (1430 לספירה),2 לוח השנהב מקתדרלת סלרנו (1084 לספירה),3 ותחריט העץ של יוליוס שנור פון קרולספלד (1860 לספירה),4 מציגות חלקים שונים מהסיפור, ממנחותיהם של קין ושל הבל, ועד לגירושו של קין. האמנים מציגים תפיסות שונות של האחים, של מנחותיהם, ושל הרצח עצמו, ומציעים פרשנויות שונות לעמימויות ולפערים בסיפור המקורי.
ציורים מנוגדים
תנ"ך אלבה
המיניאטורה מחולקת לשלושה סצנות, כשהחצי העליון מתאר את מנחותיהם של האחים, והחצי התחתון מתאר את הרצח ואת נזיפתו של ה' בקין. בסצנה הראשונה, ה' פונה לעבר הבל על מנת לקבל את שני הכבשים אותם הוא מקריב, בעודו מתעלם מהצמחים אותם מקריב קין. לאחר מכן, קין רוצח את אחיו באכזריות על ידי כך שהוא נשכב מעליו ונושך אותו בצוואר. דמו של הבל נספג באדמה שתחתיו. בצדו הימני של הציור, ה' מעניש את קין, ומצביע שמאלה כסמל לגירושו.
קתדרלת סלרנו
אמן לוח השנהב אף הוא מחלק את יצירתו לשלושה סצנות נפרדות, המסודרות בשורה משמאל לימין. בסצנה הראשונה, קין והבל צעירים מתוארים בתנוחות מקבילות, מרימים את מנחותיהם אל הרקיע. יד ה' נשלחת לעבר כבשתו של הבל, בעוד צרור תבואה של קין נדחה. בסצנה הבאה, קין דורך על הבל וחונק אותו. בסצנה האחרונה, ה' פונה לקין בכעס, וקין מתכווץ מפחד.
שנור
בניגוד ליצירות האחרות, תחריטו של שנור מתמקד רק ברגע העלאת המנחות. בחזית השמאלית, הבל כורע ברך בפני מזבחו, ונראה כצדיק טהור. כפות ידיו צמודות זו לזו, והוא מביט מעלה אל עבר ה', בעוד מנחתו נלקחת בעמוד עשן. מימין, ברקע התחריט, מוצגים קין ומנחתו. כמו הבל, גם קין כורע ברך, אך הוא עושה זאת בכעס ולא באדיקות. הוא אינו מביט מעלה, אלא אל עבר הבל אחיו, כשעל פניו מבט כועס. כפות ידיו מאוגרפות בעוד סלסלת פירותיו נותרת על יד המזבח, ועמוד העשן שוקע בצידה.
יחס לטקסט המקראי
בחירותיהם של האמנים מעידות על עמימות מסויימת בטקסט המקראי, ומהוות דרכים שונות לפרש את הפסוקים:
הרצח
תנ"ך אלבה מציג את קין נושך את אחיו למוות,5 בעוד בלוח השנהב הוא נראה כחונק את הבל. כיצד הבל נרצח? ספר בראשית מותיר את השיטה ואת כלי הרצח לדמיונם של הקוראים. אף על פי כן, פרשנים ואמנים הציעו כלי רצח שונים מאבנים ומקלות ועד לחרבות.6 התשובה לשאלת כלי הרצח יכולה להתברר כרלוונטית לשאלה: האם קין התכוון להרוג את הבל, או רק לפצוע אותו?7 ראו קין – רוצח במזיד או בשוגג?
דחיית המנחה
In the Alba Bible, there is a clear difference in quality between the sacrifices of the two brothers. While Hevel offers two lambs, Kayin presents a somewhat shabby-looking pile of wheat and a smattering of what looks like dried leaves, or perhaps, the outer shells of grain.8 In the Salerno ivory and Schnorr's engraving, on the other hand, the offerings appear much more balanced.9 The different portrayals relate to the question of why Kayin's sacrifice was rejected while Hevel's was accepted. Was the former of lower quality,10 or was the rejection related instead to other deeds or attributes of the brothers?11 See Kayin's Sacrifice Rejected.
בתנ"ך אלבה, ישנו הבדל ברור באיכות בין מנחותיהם של האחים. בעוד הבל מקריב שני כבשים, קין מציע ערימת חיטים עלובה למראה ומה שנראה כמו כמה עלים יבשים, או קליפה חיצונית של דגן כלשהו.12 לעומת זאת, בלוח השנהב ובתחריטו של שנור, המנחות נראות שוות הרבה יותר. ההבדל בין ההצגות השונות מעלה את השאלה, מדוע מנחתו של קין נדחתה בעוד זו של הבל התקבלה? האם מנחתו של קין הייתה איכותית פחות, או שמא הדחייה קשורה למעשים אחרים או תכונות אופי אחרות של האחים? ראו דחיית מנחתו של קין.
How Did They Know?
In both the Alba Bible and the Salerno panel, Hashem reaches out His hand to accept Hevel's offering, while in Schnorr's woodcut Hashem shows His preference / rejection through the rising / collapsing pillars of smoke. Is either of these alluded to in Bereshit? The text does not say how the brothers knew what Hashem thought of their offerings. Many commentators conjecture that fire came down from heaven,13 while others14 propose that the siblings knew of Hashem's preference only based on their subsequent successes and failures in their chosen occupations.15 For further discussion, see Kayin's Sacrifice Rejected.
How Old?
The artist of the Salerno Cathedral panel portrays the brothers as young boys,16 while Schnorr depicts them as young men, and the Alba Bible renders them as mature adults. Should Kayin be viewed as a rash youth, easy prey to jealousy and not fully aware of the implications of his actions, or was he an adult, expected to control his rage and to be fully responsible for his deeds? Had Hevel already had the chance to bear progeny or was he killed before he could bring descendants into the world? The Biblical text is silent on the matter,17 but Kayin's fear that he might be killed by others suggests that either Adam and Chava had other children or that the brothers themselves already had families of their own.18 See Chronology of Bereshit 2-4.
Was There an Altar?
While both the Alba Bible and Schnorr portray the brothers bringing their offerings on an altar, the Salerno ivory depicts them simply raising the gifts to Hashem. Though most readers assume that there was an altar, the chapter makes no mention of one.19 This raises a question regarding the sacrificial tradition. How did it develop over the ages? Was sacrificial worship always performed similarly across time and culture, or were there different modes of offerings in different times and places? See Sacrifices Before Sinai for more.