Difference between revisions of "Purpose of the Spies in Yehoshua 2/1/he"

From AlHaTorah.org
Jump to navigation Jump to search
m
Line 4: Line 4:
 
<h1>מטרת שליחת המרגלים של יהושע</h1>
 
<h1>מטרת שליחת המרגלים של יהושע</h1>
 
<h2>למה לשלוח מרגלים?</h2>
 
<h2>למה לשלוח מרגלים?</h2>
<p><a href="Yehoshua2" data-aht="source">יהושע ב'</a>&#160;describes Yehoshua's dispatching of spies to Yericho, their near discovery by the king's officers, and their narrow escape with the aid of Rachav.&#160;&#160; At first glance, it would seem that the stealth with which Yehoshua sent the spies confirms that their purpose was a covert military operation designed to discover the weak points in Yericho’s fortifications. However, if Yehoshua conquered Yericho through a Divine miracle in which the walls came tumbling down, why was such a mission necessary? Why risk lives for superfluous military intelligence?&#160; Moreover, the text never describes any investigation of the city's ramparts, and, upon their return, the spies share no strategic information.&#160; Was their mission aborted before accomplishing its goal, or did it have a different purpose to begin with?</p>
+
<p><a href="Yehoshua2" data-aht="source">יהושע ב'</a>&#160;מספר כיצד יהושע שלח את המרגלים ליריחו, אנשי המלך כמעט גילו אותם, והמרגלים נמלטו בעזרת רחב. במבט ראשון נראה שמחשאיות המבצע ניתן להבין שמדובר בפעולה צבאית סמויה שנועדה לגלות את נקודות התורפה בביצורים של יריחו. עם זאת, אם יהושע כבש את יריחו באמצעות נס א-לוהי בו שהפיל את חומות העיר, מדוע היה צורך במבצע כזה? מדוע הסכים יהושע לסכן את חיי המרגלים כדי להשיג מידע מודיעיני מיותר? יתרה מזאת, בשום שלב הטקסט אינו מזכיר בדיקה כלשהי של חומות העיר, ועם חזרתם המרגלים אינם משתפים את יהושע במידע אסטרטגי. האם המשימה בוטלה לפני שהם השיגו את המטרת, או שמא הייתה לה מטרה אחרת מלכתחילה?</p>
  
 
<h2>אינטראקציות עם רחב</h2>
 
<h2>אינטראקציות עם רחב</h2>
 +
<p>יישום המרגלים של ייעודם מעלה גם כמה שאלות:<br/><br/>"בֵּית אִשָּׁה זוֹנָה"? מדוע, מכל המקומות, בחרו המרגלים ללכת לבית זונות כדי לאסוף את המידע שלהם? 1 בנוסף, מה הם קיוו להרוויח מהבלות שם בלילה? האם לא היה הגיוני יותר לצאת בשעת בין ערביים ולא להסתכן בפינה ויתפס בתוך עיר שנעלה את שעריה בלילה?<br/>"תִּקְוַת חוּט הַשָּׁנִי" - מדוע התעקשו המרגלים שרחב תלה חוט ארגמן מחלונה בקיר? אם החבל נועד אך ורק כדי לזהות את ביתו של רחב, זה היה בעל ערך מועט לפלוש לחיילים שיתקרבו לביתה מבפנים, ולא מחוצה לה, העיר .2 בנוסף, כאשר החומות התמוטטו, מה יישאר כזה חוט?<br/>שמירה על סודיות - מדוע המרגלים הנוגעים בדבר שמא רצח יחשוף את הסכם שלהם? אחרי הכל, הם ברחו ללא קשר! 3 האם לא היא שתעמוד להפסיד כשהיא הודתה בבגידה באומה והצליחה לאויב?</p>
 
<p>The spies' implementation of their mission raises several questions as well:</p>
 
<p>The spies' implementation of their mission raises several questions as well:</p>
 
<ul>
 
<ul>
Line 15: Line 16:
  
 
<h2>כיבוש א-להי או אנושי?</h2>
 
<h2>כיבוש א-להי או אנושי?</h2>
Many of the above questions connect to a larger issue: what is the relationship between the description of the conquest of Yericho ב<a href="Yehoshua6-16-23" data-aht="source">פרק ו'</a> and the espionage mission של <a href="Yehoshua2" data-aht="source">פרק ב'</a>?&#160; בעוד שפרק ב' speaks of human preparations for conquest, פרק ו' emphasizes Divine intervention. Details such as the scarlet cord seem forgotten, and the human efforts of פרק ב' appear irrelevant in face of Hashem's miracles. How are we to understand the apparent inconsistency between the chapters?
+
<p>רבות מהשאלות לעיל מתחברות לסוגיה רחבה יותר: מה הקשר בין תיאור כיבוש יריחו בפרק ו 'לבין משימת הריגול של פרק ב'? בשפרק ב 'מדבר על הכנות אנושיות לכיבוש, פרק ו' מדגיש התערבות אלוהית. פרטים כמו חוט הארגמן נראים נשכחים, והמאמצים האנושיים של פרק ב 'נראים לא רלוונטיים לנוכח הנסים של השם. כיצד נבין את חוסר העקביות לכאורה בין הפרקים?</p>
 +
<p>Many of the above questions connect to a larger issue: what is the relationship between the description of the conquest of Yericho ב<a href="Yehoshua6-16-23" data-aht="source">פרק ו'</a> and the espionage mission של <a href="Yehoshua2" data-aht="source">פרק ב'</a>?&#160; בעוד שפרק ב' speaks of human preparations for conquest, פרק ו' emphasizes Divine intervention. Details such as the scarlet cord seem forgotten, and the human efforts of פרק ב' appear irrelevant in face of Hashem's miracles. How are we to understand the apparent inconsistency between the chapters?</p>
  
 
</page>
 
</page>
 
</aht-xml>
 
</aht-xml>

Version as of 11:16, 24 September 2019

מטרת שליחת המרגלים של יהושע

הקדמה

למה לשלוח מרגלים?

יהושע ב' מספר כיצד יהושע שלח את המרגלים ליריחו, אנשי המלך כמעט גילו אותם, והמרגלים נמלטו בעזרת רחב. במבט ראשון נראה שמחשאיות המבצע ניתן להבין שמדובר בפעולה צבאית סמויה שנועדה לגלות את נקודות התורפה בביצורים של יריחו. עם זאת, אם יהושע כבש את יריחו באמצעות נס א-לוהי בו שהפיל את חומות העיר, מדוע היה צורך במבצע כזה? מדוע הסכים יהושע לסכן את חיי המרגלים כדי להשיג מידע מודיעיני מיותר? יתרה מזאת, בשום שלב הטקסט אינו מזכיר בדיקה כלשהי של חומות העיר, ועם חזרתם המרגלים אינם משתפים את יהושע במידע אסטרטגי. האם המשימה בוטלה לפני שהם השיגו את המטרת, או שמא הייתה לה מטרה אחרת מלכתחילה?

אינטראקציות עם רחב

יישום המרגלים של ייעודם מעלה גם כמה שאלות:

"בֵּית אִשָּׁה זוֹנָה"? מדוע, מכל המקומות, בחרו המרגלים ללכת לבית זונות כדי לאסוף את המידע שלהם? 1 בנוסף, מה הם קיוו להרוויח מהבלות שם בלילה? האם לא היה הגיוני יותר לצאת בשעת בין ערביים ולא להסתכן בפינה ויתפס בתוך עיר שנעלה את שעריה בלילה?
"תִּקְוַת חוּט הַשָּׁנִי" - מדוע התעקשו המרגלים שרחב תלה חוט ארגמן מחלונה בקיר? אם החבל נועד אך ורק כדי לזהות את ביתו של רחב, זה היה בעל ערך מועט לפלוש לחיילים שיתקרבו לביתה מבפנים, ולא מחוצה לה, העיר .2 בנוסף, כאשר החומות התמוטטו, מה יישאר כזה חוט?
שמירה על סודיות - מדוע המרגלים הנוגעים בדבר שמא רצח יחשוף את הסכם שלהם? אחרי הכל, הם ברחו ללא קשר! 3 האם לא היא שתעמוד להפסיד כשהיא הודתה בבגידה באומה והצליחה לאויב?

The spies' implementation of their mission raises several questions as well:

  • "בֵּית אִשָּׁה זוֹנָה"? Why, of all places, did the spies choose to go to a brothel to gather their information?1 In addition, what did they hope to gain from spending the night there? Would it not have been more sensible to leave at dusk rather than risk being cornered and caught inside a city which locked its gates at night?
  • "תִּקְוַת חוּט הַשָּׁנִי" – Why did the spies insist that Rachav hang a scarlet cord from her window in the wall? If the rope was meant merely to identify Rachav's house, this would be of little value to invading soldiers who would be approaching her house from inside, and not outside, the city.2  In addition, when the walls collapsed, what would remain of such a cord? 
  • שמירה על סודיות – Why were the spies concerned lest Rachav reveal their pact? After all, they had escaped regardless!3 Was it not she who would stand to lose as she admitted to betraying her nation and abetting the enemy?

כיבוש א-להי או אנושי?

רבות מהשאלות לעיל מתחברות לסוגיה רחבה יותר: מה הקשר בין תיאור כיבוש יריחו בפרק ו 'לבין משימת הריגול של פרק ב'? בשפרק ב 'מדבר על הכנות אנושיות לכיבוש, פרק ו' מדגיש התערבות אלוהית. פרטים כמו חוט הארגמן נראים נשכחים, והמאמצים האנושיים של פרק ב 'נראים לא רלוונטיים לנוכח הנסים של השם. כיצד נבין את חוסר העקביות לכאורה בין הפרקים?

Many of the above questions connect to a larger issue: what is the relationship between the description of the conquest of Yericho בפרק ו' and the espionage mission של פרק ב'?  בעוד שפרק ב' speaks of human preparations for conquest, פרק ו' emphasizes Divine intervention. Details such as the scarlet cord seem forgotten, and the human efforts of פרק ב' appear irrelevant in face of Hashem's miracles. How are we to understand the apparent inconsistency between the chapters?