Difference between revisions of "Purposes of the Egyptian Bondage/3/he"
Jump to navigation
Jump to search
(2 intermediate revisions by the same user not shown) | |||
Line 3: | Line 3: | ||
<page type="Disagreements"> | <page type="Disagreements"> | ||
<h1>מטרות שעבוד מצרים</h1> | <h1>מטרות שעבוד מצרים</h1> | ||
− | <p> | + | <p>אלו כמה מנקודות המחלוקת המרכזיות בין הפרשנים:</p> |
<disagreements> | <disagreements> | ||
− | <topic>Religious | + | <topic><a href="Religious Identity in Egypt" data-aht="page">זהותם הדתית של בני ישראל במצרים</a> |
− | <opinion> | + | <opinion>צדיקים גמורים – ר"ן, ר' חסדאי קרשקש, צרור המור, מלבי"ם</opinion> |
− | <opinion> | + | <opinion>היו חסרי אמונה בהקב"ה – רלב"ג, מעשי ה'</opinion> |
− | <opinion> | + | <opinion>מתבוללים ועובדי עבודה זרה – רד"ק, נימוקי יוסף, ספורנו, נצי"ב</opinion> |
</topic> | </topic> | ||
− | + | <topic><a href="Are Children Punished for Parents' Sins" data-aht="page">האם ה' פוקד עוון אבות על בנים?</a> | |
− | <topic> | + | <opinion>כן – שלוש דעות אמוראים בבבלי נדרים, ויקרא רבה, תרגום המיוחס ליונתן, תנחומא, ר' יוחנן בן זכאי בפרקי דר' אליעזר (היגר) מ"ז, משנת ר' אליעזר, דעה שצוטטה ונדחית בעקדת יצחק, אברבנאל (גישה א')<fn>עיין בהסבר אברבנאל לגישתו הראשונה.</fn></opinion> |
− | <opinion> | + | <opinion>לא – עקדת יצחק, אברבנאל</opinion> |
− | <opinion> | ||
</topic> | </topic> | ||
− | + | <topic>עונש קולקטיבי | |
− | <topic> | + | <opinion>כן – אברבנאל (גישה א')</opinion> |
− | <opinion> | + | <opinion>לא – עקדת יצחק</opinion> |
− | <opinion> | ||
</topic> | </topic> | ||
− | + | <topic>ייסורים בלי חטא? | |
− | <topic> | + | <opinion>כן – רש"י, ר"ן, ר' חסדאי קרשקש</opinion> |
− | <opinion> | + | <opinion>לא – רמב"ן</opinion> |
− | <opinion> | ||
</topic> | </topic> | ||
− | + | <topic>למה במצרים? | |
− | <topic> | + | <opinion>מעשה אבות סימן לבנים – רמב"ן</opinion> |
− | <opinion> | + | <opinion>מידה כנגד מידה – אברבנאל (גישה א')</opinion> |
− | <opinion> | + | <opinion>מצרים היה המרכז האלילי בעולם – ר' חסדאי קרשקש, אברבנאל (גישה ב')</opinion> |
− | <opinion> | + | <opinion>המצרים תעבו נוכרים וזה מנע התבוללותם של בנ"י – זוהר, ספורנו, רש"ר הירש, י"מ עמנואלי</opinion> |
− | <opinion> | ||
</topic> | </topic> | ||
− | + | </disagreements> | |
</page> | </page> | ||
</aht-xml> | </aht-xml> |
Latest revision as of 07:13, 8 January 2015
מטרות שעבוד מצרים
נקודות המחלוקת
אלו כמה מנקודות המחלוקת המרכזיות בין הפרשנים:
- צדיקים גמורים – ר"ן, ר' חסדאי קרשקש, צרור המור, מלבי"ם
- היו חסרי אמונה בהקב"ה – רלב"ג, מעשי ה'
- מתבוללים ועובדי עבודה זרה – רד"ק, נימוקי יוסף, ספורנו, נצי"ב
- כן – שלוש דעות אמוראים בבבלי נדרים, ויקרא רבה, תרגום המיוחס ליונתן, תנחומא, ר' יוחנן בן זכאי בפרקי דר' אליעזר (היגר) מ"ז, משנת ר' אליעזר, דעה שצוטטה ונדחית בעקדת יצחק, אברבנאל (גישה א')1
- לא – עקדת יצחק, אברבנאל
- עונש קולקטיבי
- כן – אברבנאל (גישה א')
- לא – עקדת יצחק
- ייסורים בלי חטא?
- כן – רש"י, ר"ן, ר' חסדאי קרשקש
- לא – רמב"ן
- למה במצרים?
- מעשה אבות סימן לבנים – רמב"ן
- מידה כנגד מידה – אברבנאל (גישה א')
- מצרים היה המרכז האלילי בעולם – ר' חסדאי קרשקש, אברבנאל (גישה ב')
- המצרים תעבו נוכרים וזה מנע התבוללותם של בנ"י – זוהר, ספורנו, רש"ר הירש, י"מ עמנואלי