Difference between revisions of "Purposes of the Egyptian Bondage/3/he"

From AlHaTorah.org
Jump to navigation Jump to search
 
(One intermediate revision by the same user not shown)
Line 3: Line 3:
 
<page type="Disagreements">
 
<page type="Disagreements">
 
<h1>מטרות שעבוד מצרים</h1>
 
<h1>מטרות שעבוד מצרים</h1>
<p>These are some of the central points of dispute (נקודות המחלוקת) between the various exegetes:</p>
+
<p>אלו כמה מנקודות המחלוקת המרכזיות בין הפרשנים:</p>
 
<disagreements>
 
<disagreements>
  
<topic>Religious identity of the Israelites in Egypt
+
<topic><a href="Religious Identity in Egypt" data-aht="page">זהותם הדתית של בני ישראל במצרים</a>
<opinion>Completely righteous Ran, R. Chasdai Crescas, Tzeror HaMor, Malbim</opinion>
+
<opinion>צדיקים גמורים ר"ן, ר' חסדאי קרשקש, צרור המור, מלבי"ם</opinion>
<opinion>Needed to be taught belief in Hashem Ralbag, Ma'asei Hashem</opinion>
+
<opinion>היו חסרי אמונה בהקב"ה רלב"ג, מעשי ה'</opinion>
<opinion>Assimilated and idolatrous Radak, Nimmukei Yosef, Seforno, Netziv</opinion>
+
<opinion>מתבוללים ועובדי עבודה זרה רד"ק, נימוקי יוסף, ספורנו, נצי"ב</opinion>
 
</topic>
 
</topic>
 
+
<topic><a href="Are Children Punished for Parents' Sins" data-aht="page">האם ה' פוקד עוון אבות על בנים?</a>
<topic>Does Hashem punish children for the sins of fathers?
+
<opinion>כן שלוש דעות אמוראים בבבלי נדרים, ויקרא רבה, תרגום המיוחס ליונתן, תנחומא, ר' יוחנן בן זכאי בפרקי דר' אליעזר (היגר) מ"ז, משנת ר' אליעזר, דעה שצוטטה ונדחית בעקדת יצחק, אברבנאל (גישה א')<fn>עיין בהסבר אברבנאל לגישתו הראשונה.</fn></opinion>
<opinion>Yes Three Amoraic opinions in Bavli Nedarim, Vayikra Rabbah, Targum Pseudo-Jonathan, Tanchuma, R. Yochanan b. Zakkai in Pirkei DeRabbi Eliezer (Higger), Ramban, Mishnat Rabbi Eliezer, Opinion cited (and rejected) by Akeidat Yitzchak, Abarbanel (Approach #1)<fn>See Abarbanel's explanation for his first approach.</fn></opinion>
+
<opinion>לא עקדת יצחק, אברבנאל</opinion>
<opinion>No Akeidat Yitzchak, Abarbanel</opinion>
 
 
</topic>
 
</topic>
 
+
<topic>עונש קולקטיבי
<topic>Collective punishment
+
<opinion>כן אברבנאל (גישה א')</opinion>
<opinion>Yes Abarbanel (Approach #1)</opinion>
+
<opinion>לא עקדת יצחק</opinion>
<opinion>No Akeidat Yitzchak</opinion>
 
 
</topic>
 
</topic>
 
+
<topic>ייסורים בלי חטא?
<topic>Afflictions without sin?
+
<opinion>כן רש"י, ר"ן, ר' חסדאי קרשקש</opinion>
<opinion>Yes Rashi, Ran, R. Chasdai Crescas</opinion>
+
<opinion>לא רמב"ן</opinion>
<opinion>No Ramban</opinion>
 
 
</topic>
 
</topic>
 
+
<topic>למה במצרים?
<topic>Why in Egypt?
+
<opinion>מעשה אבות סימן לבנים רמב"ן</opinion>
<opinion>Ma'aseh Avot Siman LeBanim Ramban</opinion>
+
<opinion>מידה כנגד מידה אברבנאל (גישה א')</opinion>
<opinion>Measure for measure Abarbanel (Approach #1)</opinion>
+
<opinion>מצרים היה המרכז האלילי בעולם – ר' חסדאי קרשקש, אברבנאל (גישה ב')</opinion>
<opinion>Egypt was the world's leading center of idolatry – R. Chasdai Crescas, Abarbanel (Approach #2)</opinion>
+
<opinion>המצרים תעבו נוכרים וזה מנע התבוללותם של בנ"י זוהר, ספורנו, רש"ר הירש, י"מ עמנואלי</opinion>
<opinion>The Egyptians were xenophobic and this prevented assimilation Zohar, Seforno, R. Hirsch, Immanueli</opinion>
 
 
</topic>
 
</topic>
 
 
</disagreements>
 
</disagreements>
 
 
</page>
 
</page>
 
</aht-xml>
 
</aht-xml>

Latest revision as of 08:13, 8 January 2015

מטרות שעבוד מצרים

נקודות המחלוקת

אלו כמה מנקודות המחלוקת המרכזיות בין הפרשנים:

    • צדיקים גמורים – ר"ן, ר' חסדאי קרשקש, צרור המור, מלבי"ם
    • היו חסרי אמונה בהקב"ה – רלב"ג, מעשי ה'
    • מתבוללים ועובדי עבודה זרה – רד"ק, נימוקי יוסף, ספורנו, נצי"ב
    • כן – שלוש דעות אמוראים בבבלי נדרים, ויקרא רבה, תרגום המיוחס ליונתן, תנחומא, ר' יוחנן בן זכאי בפרקי דר' אליעזר (היגר) מ"ז, משנת ר' אליעזר, דעה שצוטטה ונדחית בעקדת יצחק, אברבנאל (גישה א')1
    • לא – עקדת יצחק, אברבנאל
  • עונש קולקטיבי
    • כן – אברבנאל (גישה א')
    • לא – עקדת יצחק
  • ייסורים בלי חטא?
    • כן – רש"י, ר"ן, ר' חסדאי קרשקש
    • לא – רמב"ן
  • למה במצרים?
    • מעשה אבות סימן לבנים – רמב"ן
    • מידה כנגד מידה – אברבנאל (גישה א')
    • מצרים היה המרכז האלילי בעולם – ר' חסדאי קרשקש, אברבנאל (גישה ב')
    • המצרים תעבו נוכרים וזה מנע התבוללותם של בנ"י – זוהר, ספורנו, רש"ר הירש, י"מ עמנואלי