Difference between revisions of "Shabbat Table Topics – Parashat Vayelekh/0/he"

From AlHaTorah.org
Jump to navigation Jump to search
Line 4: Line 4:
 
<h1>נושאים לשולחן שבת – פרשת וילך</h1>
 
<h1>נושאים לשולחן שבת – פרשת וילך</h1>
 
<category>האם תשובה תמיד מביאה סליחה?
 
<category>האם תשובה תמיד מביאה סליחה?
<p>האם וידוי ותשובה בהכרח מביאים כפרה? ב<a href="Devarim30-1-3" data-aht="source">פרשת נצבים</a>, התורה מרמזת שכן, וה' מבטיח שאם נחזור אליו בתשובה, הוא ישוב אלינו, ירחם עלינו, ויקבץ את גלויותינו.&#160; אולם, מיד לאחר מכן, ב<a href="Devarim31-17-18" data-aht="source">פרשת וילך</a>, התורה מתארת כיצד הכרת העם שעונשו בא מאת ה' יוביל, לא לסליחה, אלא להסתר פנים נוסף! האם ייתכן שהקב"ה דוחה את התשובה של האומה?</p>
+
<p>האם וידוי ותשובה בהכרח מביאים כפרה? ב<a href="Devarim30-1-3" data-aht="source">פרשת נצבים</a>, התורה מרמזת שכן, וה' מבטיח שאם נחזור אליו בתשובה, הוא ישוב אלינו, ירחם עלינו, ויקבץ את גלויותינו.&#160; אולם, מיד לאחר מכן, ב<a href="Devarim31-17-18" data-aht="source">פרשת וילך</a>, התורה מתארת כיצד הכרת העם שעונשו בא מאת ה' תוביל, לא לסליחה, אלא להסתר פנים נוסף! האם ייתכן שהקב"ה דוחה את התשובה של האומה?</p>
 
<ul>
 
<ul>
 
<li>בעוד ש<multilink><a href="RambanDevarim31-17" data-aht="source">רמב"ן</a><a href="RambanDevarim31-17" data-aht="source">דברים ל"א:י"ז</a><a href="R. Moshe b. Nachman (Ramban, Nachmanides)" data-aht="parshan">אודות ר' משה בן נחמן</a></multilink> מציע שתשובת העם לא הייתה כנה, <multilink><a href="TzerorHaMorDevarim31-17" data-aht="source">ר' אברהם סבע</a><a href="TzerorHaMorDevarim31-17" data-aht="source">צרור המור דברים ל"א:י"ז</a><a href="R. Avraham Saba (Tzeror HaMor)" data-aht="parshan">אודות ר' אברהם סבע</a></multilink><fn>זוהי אחת משש גישות שונות שהציע ר' אברהם סבע.</fn> טוען כי הטקסט לא באמת מתכוון לומר שה' ימשיך להענישם. האם פרשנויות מחודשות אלה תואמות את המשמעות הפשוטה של ​​הפסוקים? איזו הוכחות ניתן להביא לכל אחת מהעמדות? מה הופך תשובה לכנה או לא כנה?</li>
 
<li>בעוד ש<multilink><a href="RambanDevarim31-17" data-aht="source">רמב"ן</a><a href="RambanDevarim31-17" data-aht="source">דברים ל"א:י"ז</a><a href="R. Moshe b. Nachman (Ramban, Nachmanides)" data-aht="parshan">אודות ר' משה בן נחמן</a></multilink> מציע שתשובת העם לא הייתה כנה, <multilink><a href="TzerorHaMorDevarim31-17" data-aht="source">ר' אברהם סבע</a><a href="TzerorHaMorDevarim31-17" data-aht="source">צרור המור דברים ל"א:י"ז</a><a href="R. Avraham Saba (Tzeror HaMor)" data-aht="parshan">אודות ר' אברהם סבע</a></multilink><fn>זוהי אחת משש גישות שונות שהציע ר' אברהם סבע.</fn> טוען כי הטקסט לא באמת מתכוון לומר שה' ימשיך להענישם. האם פרשנויות מחודשות אלה תואמות את המשמעות הפשוטה של ​​הפסוקים? איזו הוכחות ניתן להביא לכל אחת מהעמדות? מה הופך תשובה לכנה או לא כנה?</li>

Version as of 23:00, 4 September 2019

נושאים לשולחן שבת – פרשת וילך

האם תשובה תמיד מביאה סליחה?

האם וידוי ותשובה בהכרח מביאים כפרה? בפרשת נצבים, התורה מרמזת שכן, וה' מבטיח שאם נחזור אליו בתשובה, הוא ישוב אלינו, ירחם עלינו, ויקבץ את גלויותינו.  אולם, מיד לאחר מכן, בפרשת וילך, התורה מתארת כיצד הכרת העם שעונשו בא מאת ה' תוביל, לא לסליחה, אלא להסתר פנים נוסף! האם ייתכן שהקב"ה דוחה את התשובה של האומה?

עוד...

לעוד נושאים בפרשה, ראו: רשימת נושאים – פרשת וילך.