Difference between revisions of "Shas:Single Supporting Witness/2/he"

From AlHaTorah.org
Jump to navigation Jump to search
m
Line 7: Line 7:
 
<approaches>
 
<approaches>
  
 +
<category>בעיה טקסטואלית
 +
<opinion>לא גורסים "ונחזי זוזי"
 +
<p>כל השאלה של "ונחזי זוזי ממאן נקט" היא תוספת מאוחרת מהתקופה הסבוראית, ולכן ניתן להתעלם מהסתירות שנוצרות כתוצאה מכך שיש הווא אמינא ששואלים את המוכר.</p>
 +
<mekorot><multilink><a href="אוצרהגאוניםבבאמציעאאוצרהפירושיםב-אותיותב-ג" data-aht="source">ר' ניסים</a><a href="אוצרהגאוניםבבאמציעאאוצרהפירושיםב-אותיותב-ג" data-aht="source">אוצר הגאונים בבא מציעא אוצר הפירושים ב': אותיות ב'-ג'</a></multilink></mekorot>
 +
</opinion>
 +
<opinion>לא גורסים "מקחו בידו"
 +
<p>רבינו האי גאון מתעלם מההגבלה במסכת קידושין שהמוכר נאמן רק כש"מקחו בידו", ולפיכך גם במקרה של "שניים אוחזין" יש הווא אמינא שניתן לשאול את המוכר.</p>
 +
<mekorot><multilink><a href="RHaiGaonMishpeteiShevuot2-15" data-aht="source">ר' האי גאון משפטי שבועות ב':ט"ו</a><a href="RHaiGaonMishpeteiShevuot2-15" data-aht="source">ר' האי גאון משפטי שבועות ב':ט"ו</a></multilink>, <multilink><a href="RHaiGaonSeferHaMekachVeHaMemkar38" data-aht="source">ר' האי גאון ספר המקח והממכר ל"ח</a><a href="RHaiGaonSeferHaMekachVeHaMemkar38" data-aht="source">ר' האי גאון ספר המקח והממכר ל"ח</a></multilink></mekorot>
 +
</opinion>
 +
</category>
 +
<category>"שניים אוחזין" מדבר על מקרה אחר
 +
<mekorot><multilink><a href="RifBavaMetzia1a-b" data-aht="source">רי"ף</a><a href="RifBavaMetzia1a-b" data-aht="source">בבא מציעא א'.-:</a><a href="Rif Bava Metzia" data-aht="parshan">אודות רי"ף בבא מציעא</a></multilink></mekorot>
 +
</category>
 +
<category>הגבלת "מקחו בידו" מדברת על מקרה אחר
 +
<mekorot><multilink><a href="RaavanBavaMetzia2b" data-aht="source">ר' משה גאון</a><a href="RaavanBavaMetzia2b" data-aht="source">ראב"ן בבא מציעא ב':</a></multilink>, <multilink><a href="RashiBavaMetzia2b" data-aht="source">רש"י</a><a href="RashiBavaMetzia2b" data-aht="source">בבא מציעא ב':</a><a href="R. Shelomo Yitzchaki (Rashi)" data-aht="parshan">אודות ר' שלמה יצחקי</a></multilink></mekorot>
 +
</category>
 +
<category>המוכר אינו נאמן לגמרי
 +
<mekorot><multilink><a href="RTamSeferHaYashar571" data-aht="source">ר' תם</a><a href="RTamSeferHaYashar571" data-aht="source">ספר הישר תקע"א</a><a href="R. Yaakov b. Meir (R. Tam)" data-aht="parshan">אודות ר' יעקב בן מאיר</a></multilink>, <multilink><a href="BaalHaMaorBavaMetzia1a" data-aht="source">בעל המאור</a><a href="BaalHaMaorBavaMetzia1a" data-aht="source">בבא מציעא א'.</a></multilink></mekorot>
 +
</category>
 
</approaches>
 
</approaches>
 
</page>
 
</page>
 
</aht-xml>
 
</aht-xml>

Version as of 09:35, 1 September 2016

נאמנות עד יחיד

גישות פרשניות

בעיה טקסטואלית

לא גורסים "ונחזי זוזי"

כל השאלה של "ונחזי זוזי ממאן נקט" היא תוספת מאוחרת מהתקופה הסבוראית, ולכן ניתן להתעלם מהסתירות שנוצרות כתוצאה מכך שיש הווא אמינא ששואלים את המוכר.

לא גורסים "מקחו בידו"

רבינו האי גאון מתעלם מההגבלה במסכת קידושין שהמוכר נאמן רק כש"מקחו בידו", ולפיכך גם במקרה של "שניים אוחזין" יש הווא אמינא שניתן לשאול את המוכר.

"שניים אוחזין" מדבר על מקרה אחר

הגבלת "מקחו בידו" מדברת על מקרה אחר

המוכר אינו נאמן לגמרי