Difference between revisions of "Shas:Single Supporting Witness/2/he"
Jump to navigation
Jump to search
m |
|||
Line 7: | Line 7: | ||
<approaches> | <approaches> | ||
+ | <category>בעיה טקסטואלית | ||
+ | <opinion>לא גורסים "ונחזי זוזי" | ||
+ | <p>כל השאלה של "ונחזי זוזי ממאן נקט" היא תוספת מאוחרת מהתקופה הסבוראית, ולכן ניתן להתעלם מהסתירות שנוצרות כתוצאה מכך שיש הווא אמינא ששואלים את המוכר.</p> | ||
+ | <mekorot><multilink><a href="אוצרהגאוניםבבאמציעאאוצרהפירושיםב-אותיותב-ג" data-aht="source">ר' ניסים</a><a href="אוצרהגאוניםבבאמציעאאוצרהפירושיםב-אותיותב-ג" data-aht="source">אוצר הגאונים בבא מציעא אוצר הפירושים ב': אותיות ב'-ג'</a></multilink></mekorot> | ||
+ | </opinion> | ||
+ | <opinion>לא גורסים "מקחו בידו" | ||
+ | <p>רבינו האי גאון מתעלם מההגבלה במסכת קידושין שהמוכר נאמן רק כש"מקחו בידו", ולפיכך גם במקרה של "שניים אוחזין" יש הווא אמינא שניתן לשאול את המוכר.</p> | ||
+ | <mekorot><multilink><a href="RHaiGaonMishpeteiShevuot2-15" data-aht="source">ר' האי גאון משפטי שבועות ב':ט"ו</a><a href="RHaiGaonMishpeteiShevuot2-15" data-aht="source">ר' האי גאון משפטי שבועות ב':ט"ו</a></multilink>, <multilink><a href="RHaiGaonSeferHaMekachVeHaMemkar38" data-aht="source">ר' האי גאון ספר המקח והממכר ל"ח</a><a href="RHaiGaonSeferHaMekachVeHaMemkar38" data-aht="source">ר' האי גאון ספר המקח והממכר ל"ח</a></multilink></mekorot> | ||
+ | </opinion> | ||
+ | </category> | ||
+ | <category>"שניים אוחזין" מדבר על מקרה אחר | ||
+ | <mekorot><multilink><a href="RifBavaMetzia1a-b" data-aht="source">רי"ף</a><a href="RifBavaMetzia1a-b" data-aht="source">בבא מציעא א'.-:</a><a href="Rif Bava Metzia" data-aht="parshan">אודות רי"ף בבא מציעא</a></multilink></mekorot> | ||
+ | </category> | ||
+ | <category>הגבלת "מקחו בידו" מדברת על מקרה אחר | ||
+ | <mekorot><multilink><a href="RaavanBavaMetzia2b" data-aht="source">ר' משה גאון</a><a href="RaavanBavaMetzia2b" data-aht="source">ראב"ן בבא מציעא ב':</a></multilink>, <multilink><a href="RashiBavaMetzia2b" data-aht="source">רש"י</a><a href="RashiBavaMetzia2b" data-aht="source">בבא מציעא ב':</a><a href="R. Shelomo Yitzchaki (Rashi)" data-aht="parshan">אודות ר' שלמה יצחקי</a></multilink></mekorot> | ||
+ | </category> | ||
+ | <category>המוכר אינו נאמן לגמרי | ||
+ | <mekorot><multilink><a href="RTamSeferHaYashar571" data-aht="source">ר' תם</a><a href="RTamSeferHaYashar571" data-aht="source">ספר הישר תקע"א</a><a href="R. Yaakov b. Meir (R. Tam)" data-aht="parshan">אודות ר' יעקב בן מאיר</a></multilink>, <multilink><a href="BaalHaMaorBavaMetzia1a" data-aht="source">בעל המאור</a><a href="BaalHaMaorBavaMetzia1a" data-aht="source">בבא מציעא א'.</a></multilink></mekorot> | ||
+ | </category> | ||
</approaches> | </approaches> | ||
</page> | </page> | ||
</aht-xml> | </aht-xml> |
Version as of 09:35, 1 September 2016
נאמנות עד יחיד
גישות פרשניות
בעיה טקסטואלית
לא גורסים "ונחזי זוזי"
כל השאלה של "ונחזי זוזי ממאן נקט" היא תוספת מאוחרת מהתקופה הסבוראית, ולכן ניתן להתעלם מהסתירות שנוצרות כתוצאה מכך שיש הווא אמינא ששואלים את המוכר.
מקורות:ר' ניסים
לא גורסים "מקחו בידו"
רבינו האי גאון מתעלם מההגבלה במסכת קידושין שהמוכר נאמן רק כש"מקחו בידו", ולפיכך גם במקרה של "שניים אוחזין" יש הווא אמינא שניתן לשאול את המוכר.
"שניים אוחזין" מדבר על מקרה אחר
מקורות:רי"ף