Difference between revisions of "Brit Milah/2"
Jump to navigation
Jump to search
m |
|||
(5 intermediate revisions by the same user not shown) | |||
Line 7: | Line 7: | ||
<category name="">medical benefits | <category name="">medical benefits | ||
− | <mekorot><multilink><a href="RadakBereshit17-11" data-aht="source">Radak </a><a href="R. Shelomo Yitzchaki (Rashi)" data-aht="parshan">About R. Shelomo Yitzchaki | + | <mekorot><multilink><a href="RadakBereshit17-11" data-aht="source">Radak </a><a href="R. Shelomo Yitzchaki (Rashi)" data-aht="parshan">About R. Shelomo Yitzchaki</a></multilink> </mekorot> |
<point><b>Point of Repetition</b></point> | <point><b>Point of Repetition</b></point> | ||
<point><b>Vezot Briti</b></point> | <point><b>Vezot Briti</b></point> | ||
+ | </category> | ||
+ | <category name="">Sign of covenant with Hashem | ||
+ | <mekorot><multilink><a href="ShadalBereshit17-10" data-aht="source">Shadal</a><a href="ShadalBereshit17-10" data-aht="source">Bereshit 17:10</a><a href="ShadalBereshit17-13" data-aht="source">Bereshit 17:13</a><a href="ShadalVayikra12-3" data-aht="source">Vayikra 12:3</a><a href="R. Shemuel David Luzzatto (Shadal)" data-aht="parshan">About R. Shemuel David Luzzatto</a></multilink></mekorot> | ||
+ | <point><b>Specifically on body</b> – Permanence of sign symbolizes that the covenant is permanent (Shadal). ‏לפי ספורנו, הברית נעשית דווקא באיבר המין כי איבר מקושר בנצחיות וכך מסמל את נצחיות הברית.</point> | ||
+ | <point><b>Ancient Custom</b> – According to Shadal, the Egyptians would customarily circumcise only their priests. The commandment to Avraham extended this custom to include all males, signifying the chosen-ness of the entire nation.</point> | ||
+ | <point><b>‏למה דווקא ביום השמיני</b> – ‏שד"ל מביא כמה סיבות‏. אחד כדי שהורי הילד הנימול יוכלו לשמוח ביום מילתו, ועד יום השמיני האשה לטמאה לבעלה.עוד סיבה, כי הערלה נחשבת סוג טומאה וכך האם והבן נטהרים מטומאתם באותו יום.</point> | ||
+ | </category> | ||
+ | <category name="">מונע איסורי ערייות | ||
+ | <mekorot><multilink><a href="RambanBereshit17-14" data-aht="source">Ramban</a><a href="RambanBereshit17-14" data-aht="source">Bereshit 17:14</a><a href="RambanBereshit17" data-aht="source">Bereshit 17</a><a href="R. Moshe b. Nachman (Ramban, Nachmanides)" data-aht="parshan">About R. Moshe b. Nachman</a></multilink></mekorot> | ||
+ | <point><b>‏למה דווקא במקום הזה בגוף</b> – זכרון באיבר התאווה כדי שלא נחטוא בו</point> | ||
+ | <point><b>איך יודעים לאיזה מקום בגוף התורה מתכוונת</b> – זה המקום היחיד בגוף שיש עור יותר ממה שנצרך</point> | ||
</category> | </category> | ||
</approaches> | </approaches> | ||
</page> | </page> | ||
</aht-xml> | </aht-xml> |
Latest revision as of 19:20, 19 April 2015
Brit Milah
Exegetical Approaches
medical benefits
Sign of covenant with Hashem
Sources:Shadal
Specifically on body – Permanence of sign symbolizes that the covenant is permanent (Shadal). לפי ספורנו, הברית נעשית דווקא באיבר המין כי איבר מקושר בנצחיות וכך מסמל את נצחיות הברית.
Ancient Custom – According to Shadal, the Egyptians would customarily circumcise only their priests. The commandment to Avraham extended this custom to include all males, signifying the chosen-ness of the entire nation.
למה דווקא ביום השמיני – שד"ל מביא כמה סיבות. אחד כדי שהורי הילד הנימול יוכלו לשמוח ביום מילתו, ועד יום השמיני האשה לטמאה לבעלה.עוד סיבה, כי הערלה נחשבת סוג טומאה וכך האם והבן נטהרים מטומאתם באותו יום.
מונע איסורי ערייות
Sources:Ramban
למה דווקא במקום הזה בגוף – זכרון באיבר התאווה כדי שלא נחטוא בו
איך יודעים לאיזה מקום בגוף התורה מתכוונת – זה המקום היחיד בגוף שיש עור יותר ממה שנצרך