Difference between revisions of "Brit Milah/2"

From AlHaTorah.org
Jump to navigation Jump to search
m
m
Line 15: Line 15:
 
<point><b>Specifically on body</b> – Permanence of sign symbolizes that the covenant is permanent.</point>
 
<point><b>Specifically on body</b> – Permanence of sign symbolizes that the covenant is permanent.</point>
 
<point><b>Ancient Custom</b> – According to Shadal, the Egyptians would customarily circumcise only their priests. The commandment to Avraham extended this custom to include all males, signifying the chosen-ness of the entire nation.</point>
 
<point><b>Ancient Custom</b> – According to Shadal, the Egyptians would customarily circumcise only their priests. The commandment to Avraham extended this custom to include all males, signifying the chosen-ness of the entire nation.</point>
 +
<point><b>&#8207;למה דווקא ביום השמיני</b> – &#8207;שד"ל מביא כמה סיבות&#8207;. אחד כדי שהורי הילד הנימול יוכלו לשמוח ביום מילתו, ועד יום השמיני האשה לטמאה לבעלה.עוד סיבה, כי הערלה נחשבת סוג טומאה וכך האם והבן נטהרים מטומאתם באותו יום.</point>
 
</category>
 
</category>
 
</approaches>
 
</approaches>
 
</page>
 
</page>
 
</aht-xml>
 
</aht-xml>

Version as of 01:30, 17 April 2015

Brit Milah

Exegetical Approaches

medical benefits

Sign of covenant with Hashem

Sources:Shadal
Specifically on body – Permanence of sign symbolizes that the covenant is permanent.
Ancient Custom – According to Shadal, the Egyptians would customarily circumcise only their priests. The commandment to Avraham extended this custom to include all males, signifying the chosen-ness of the entire nation.
‏למה דווקא ביום השמיני – ‏שד"ל מביא כמה סיבות‏. אחד כדי שהורי הילד הנימול יוכלו לשמוח ביום מילתו, ועד יום השמיני האשה לטמאה לבעלה.עוד סיבה, כי הערלה נחשבת סוג טומאה וכך האם והבן נטהרים מטומאתם באותו יום.