Difference between revisions of "Brit Milah/2"
Jump to navigation
Jump to search
m |
|||
Line 12: | Line 12: | ||
</category> | </category> | ||
<category name="">Sign of covenant with Hashem | <category name="">Sign of covenant with Hashem | ||
− | <mekorot><a href="ShadalBereshit17-10" data-aht="source">Shadal </a></mekorot> | + | <mekorot><multilink><a href="ShadalBereshit17-10" data-aht="source">Shadal</a><a href="ShadalBereshit17-10" data-aht="source">Bereshit 17:10</a><a href="ShadalBereshit17-13" data-aht="source">Bereshit 17:13</a><a href="ShadalVayikra12-3" data-aht="source">Vayikra 12:3</a><a href="R. Shemuel David Luzzatto (Shadal)" data-aht="parshan">About R. Shemuel David Luzzatto</a></multilink></mekorot> |
<point><b>Specifically on body</b> – Permanence of sign symbolizes that the covenant is permanent (Shadal). ‏לפי ספורנו, הברית נעשית דווקא באיבר המין כי איבר מקושר בנצחיות וכך מסמל את נצחיות הברית.</point> | <point><b>Specifically on body</b> – Permanence of sign symbolizes that the covenant is permanent (Shadal). ‏לפי ספורנו, הברית נעשית דווקא באיבר המין כי איבר מקושר בנצחיות וכך מסמל את נצחיות הברית.</point> | ||
<point><b>Ancient Custom</b> – According to Shadal, the Egyptians would customarily circumcise only their priests. The commandment to Avraham extended this custom to include all males, signifying the chosen-ness of the entire nation.</point> | <point><b>Ancient Custom</b> – According to Shadal, the Egyptians would customarily circumcise only their priests. The commandment to Avraham extended this custom to include all males, signifying the chosen-ness of the entire nation.</point> |
Version as of 19:13, 19 April 2015
Brit Milah
Exegetical Approaches
medical benefits
Sign of covenant with Hashem
Sources:Shadal
Specifically on body – Permanence of sign symbolizes that the covenant is permanent (Shadal). לפי ספורנו, הברית נעשית דווקא באיבר המין כי איבר מקושר בנצחיות וכך מסמל את נצחיות הברית.
Ancient Custom – According to Shadal, the Egyptians would customarily circumcise only their priests. The commandment to Avraham extended this custom to include all males, signifying the chosen-ness of the entire nation.
למה דווקא ביום השמיני – שד"ל מביא כמה סיבות. אחד כדי שהורי הילד הנימול יוכלו לשמוח ביום מילתו, ועד יום השמיני האשה לטמאה לבעלה.עוד סיבה, כי הערלה נחשבת סוג טומאה וכך האם והבן נטהרים מטומאתם באותו יום.